torsdag 30 mars 2017

Ulltistel

Då mitt riktiga trädgårdsintresse väcktes i 20 + åldern  tyckte jag att det var blommorna som var viktigast och så var det länge.  De senioras snack om  "det är ju bladen som är viktigast för de ser du året om" lät sååå torrt . Nu  är jag där själv, Vill snarare ha mer blad och lugn är färger.
Här är den tvååriga  ulltisteln som jag fick i fjol på en "Blåregnsträff".

Fotad igår  Ett exempel på växt jag uppskattar mycket nu men nog inte traktat så mycket efter då jag var 25.

2018-02-25: Kompletteringar 


Ulltisteln 11 juni Så stilig!
söndag den 11 juni 2017 12:36
Blommade i juli. Stod i silverhörnan tillsammans med silverbuske och pärleternell
‎23 ‎juli ‎2017, ‏‎19:23:21



2 kommentarer:

  1. Tack för kommentar! Ja visst är den! Ska erkänna att jag glömt att jag haft den. Nu åkte den upp på önskelistan!

    SvaraRadera