söndag 9 april 2017

Gödsling 8/4

Alla växter ska få en omgång guldvatten. Men hur komma ihåg vilka som fått? Idé: jag fotar och  skriver i bloggen.
Idag fick en blodhägg och ett träd som jag glömt vad det är.
Idag grävdes också upp en knäckepil som kom från en gren jag fått från släkten i Skåne. Men knäckepil blir för stor för denna tomt.
Satte ner den i dammen där den kan få agera "mangrove-skog".

Kring pilen fanns lite nejlika och mossflox (tror jag) som höll på att kvävas. Flyttades till gruset i kanterna på infarten


Började röja lite vid norra gränsen för att få plats att plantera potatis.
Bestämt mig för att "fimpa" ett litet gullregn vid gränsen mot vägen  för att ge plats åt en rönn. Grannen ska få den.

Näverlönn ska flyttas till väg-gränsen från norrgaveln.

Hallon ska flyttas upp i slänten och annat som tål att stå kargt. Tex Eryngium och bolltistel.

Äppelträdet som köptes förra veckan på Lidl se friskt ut.

Planterade sticklingar av bärhäggmispel i kruka. Fick igår av Minka.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar