onsdag 2 december 2015

23/5 2015 Pyret fiskar och lekande fisk

Tittar igenom gamla bilder. Dessa måste få publiceras. Notera att en fisk är i luften!
Bilden är från 23/3-2015. Senare under sommaren räddade jag två fiskar som Pyret fiskat upp.
En stötte jag på i trappen uppför slänten då jag skulle ge fåglarna mat. Den levde fortfarande. En otrolig tajming då jag endast går där en gång i veckan

Den andra såg jag då Pyret tog så jag skyndade dit och fick tag  i fisken. Båda gångerna var fiskarna oskadda

Men den snygga vita med svarta prickar är borta. Lite synd. Även andra fiskar har försvunnit, men det är lika bra. Ska inte vara för många och det är ju egentligen bra färsk mat, om nu katten har ätit dem.

Notera att  det är två fiskar i luften


Den vita med svarta prickar







2 kommentarer:

  1. Wow vilken damm....är den djup? Dammduk? Har du mycket fisk i den?

    SvaraRadera
  2. TACK! :-) Den är djup endast i mitten där den är 95-100 cm (ville få den till en meter men det var mycket hård att gräva) Fisk: Där finns nog 20-30 st guldfiskar. Antalet varierar. Dammduken är den enklaste och billigaste av PVC. Smickrande att du frågar om dammduk, det är ju en seger om dammen ser ut som om där inte finns någon.

    SvaraRadera