söndag 31 januari 2016

Gräsmattor och dess följder

För mig är grannarnas gräsmatteklippning bland de mest sommardagsförstörande,,, jag kan inte tänka mig något stör mer. Ja härområet var det några som fått för sig att köra helikopterturer över området hela dagen. Det var snäppet värre.
Hoppas att gräsklipparrobotarna snart tar över, samt att man hittar mer naturliga lösningar för sin trädgård för att gynna insekter, fåglar och alla andra djur.

Undrar om det finns någon antigräsmatterörelse i Sevrige?
I USA finns det.
Här är tex en artikel
http://www.mnn.com/your-home/organic-farming-gardening/blogs/why-ill-never-have-lawn-again

Det finns många humoristiska antigräsmatteord på engelska. Ska samla på mig dem nedan tänkje jag.

Gräsmattor är...:
  • Noise-pollution-producing timesucks
  • "dead zone"



Några citat
  • The "no-mow" movement is gaining steam,
  • death-by-lawn


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar