lördag 5 mars 2016

Lastpallarna 2016-03-05

Grannens två lastpallar skulle eldas upp. Enligt min vanliga devis "inget skall förgås" bad jag att få ta dem, Ångrade mig nästan. Vad ska jag ha dem till?
Men nu har det värkt fram. De blir perfekta kattplattformar och spaljéer nedanför fönstren.
Alltså katten kan visa sig i fönstret då hon vill in. Och så kan jag låta ngt klättra på dem också. Tex luktärt och guldhumle
Nöjd!
Pall utanför sovrumsfönstret. Bild från 16/2. Här får guldhumle och luktärt växa. Tänkte att luktärten ska sprida sin doft in i sovrummet då det är varmt och fönstret kan stå öppet.

Utanför vardagsrumsfönsret och den plats jag alltid sitter rpå vid datorn, Bild tagen idag  5/3-2016



Framför pallen finns en stubbe som jag ska räta upp och så kommer den  bli perfekt med en kudde och  pallen som ryggstöd.
Undrar vad som gillar detta torra läge och som klättrar? Förutom kaprifol? (risig)

Ska säga att jag  inte kom på denna lösning förrän först EFTER jag baxat denna våta pall att stå bredvid den andra vid sovrumsfönstret. Bara för att den skulle stå någonstans.
Nej, detta blir så mkt bättre. Tiptop efter lite justeringar så lastpallen och kubben står vågrätt: Nu googla på klätterväxt och torrt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar