lördag 25 mars 2017

25/3

Kommit lite igång efter en ganska tuff förkylning, men sov halva dagen, tyvärr. Sten i slänt spättas.
Islossning på dammen. På kvällen fanns bara en liten bit is kvar. En större fisk hade inte klarat vintern och slängdes på komposthögen. Övriga fiskar såg pigga ut.

Kom igång efter en kort vinterpaus med att ta  gödsel från stallet i veckan. Har gjort det sedan ett år (Eller två. -Minnet är sådär )

Perfekt att fylla en IKEA-kasse varje gång jag rider. Kommer bli mycket bättre grönska med detta täckmaterial.Tar gärna av det kasserade höet som jag tror är ännu bättre än spånet och hästskiten. Det ser också trevligt ut i landen, som en julkrubba.

I början använde jag handskar och verktyg för att fylla kassarna. Nu gräver jag med bara händerna. Luktar ingenting. Varmt och fullt av mask under översta lagret.

Ridskolan får betala för att bli av med denna skatt, medan alla villaägarna i trakten istället köper gödsel på påse i varuhusen. Knäppt.
Jag skulle gärna hjälpa till att sprida dyngan. Vet att annan ridklubb samarbetar med lokal trädgårdsförening som betalar en liten slant till kaffekassan per säck/kärra de hämtar.

Fullt av mask

Ett berg att skatta.
Planerar för att gjuta en regnvattenuppsamlare.
Hittat beskrivning om att "gjuta -in" ett kärl gjort av ja vad heter det nu igen....det där vita, lätta isoleringsmaterialet. Frågan är hur hållbart det blir. Håller för frost? Det vore väldigt bra, men för mkt att begära.

http://www.finegardening.com/peg-shares-her-hypertufa-secrets

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar