lördag 29 april 2017

26/4-2017

Växtinköp
26/4
Efter att ha googlat och bett polsk arbetskollega om hjälp har jag till slut hittat en plantskola i Polen som jag är mycket nöjd med,
Väntar på mitt andra paket som verkar dyka upp på torsdag. Det förra dök upp på skärtorsdagen,  på ICA i Nynäsamn men jag fick ingen information om att det anlänt.
Med hjälp av plantskolan lokaliserades paketet som först över från polsk speditionsfirma, GLS,  till Schenker då det väl kom till Sverige.
Skickade ett klagobrev till ICA som frånsade sig allt ansvar och pekade på plantskolan.
Jag tycker det är synd att ICA inte var intresserad av att följa upp detta. Felet ligger hos Schenker som inte tillsett att jag fått info, annat än ett "du har ett paket att hämta brev" som dök upp efter påsk. . Så länge hade varit riktigt illa att vänta för växterna och frågan är om de varit mer döda än levande vid det laget.

Nåväl. Nu vet jag att det är hos Schenker jag ska söka paketet och ser fram emot veckans levereans. Har beställt åt grannar, arbetskolleger och vänner.
Några ska få bli "gå-bort-present".

29/4
Paket anlände och hämtades ut i torsdags. Mycket nöjd med innehållet och planstkolan även denna gång, men ICA...
Fick fajtas med ICA för att få ut paketet som de inte hade hunnit skanna in. Jag förklarade att det var angeläget att få ut det för att det var växter. "Jag sätter mig och väntar 20 minuter" sa jag och parkerade mig med datorn vid ett fikabord vid paketutlämningen. Expediten sa att det sannolikt inte kommer gå, men det tog mindre än fem minuter för en ungdom att fråga vad jag heter, gå till paketvagnen som endast hade bottenskyla och plocka ut mitt paket.Jag ropade ut att paketet var jättestort och såg förstås med en gång mitt paket i vagnen. Tror jag såg farligt stressad ut vilket gjorde susen.
Det finns ingen riktig post längre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar