söndag 25 februari 2018

Gödsel från stallet

Sedan en tid tar jag hem en IKEA-kasse gödsel från ridskolan varje gång jag rider, då jag kan. Stämde av med ridläraren som sa att det vara bara att ta. Stallet har problem med att bli av med allt.
Tar med mig av ströet, skiten och det kasserade höet. Gillar höet bäst. Lätt att bära, ser trevligt ut i landen lär ta längst tid på sig att försvinna.

Det har revolutionerat mina planteringar att få tillgång till denna guldgruva och det stör mig att jag inte minns när jag började. Ska försöka lista mig till det med uteslutningsmetoden och titta på gamla bilder. Här är en bild från maj 2017 med en flik av IKEA-kassen.

Minns att jag bar hem en kasse från motorvägen under vintern 2016-2107
Nedan är en bild med hästspillning från 2015-08-31, så låt oss anta att jag började sommaren 2015. Täckning av kasserat hö, strö och spillning medför en stor skillnad i trädgården.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar