onsdag 9 oktober 2013

Vëm sätter agendan? Min agenda.

Tog mig tid att spela innebandy trots att vi bara skulle bli tre. Behöver röra på mig. En av spelarna gillar att prata och ville dra anekdoter och vi andra två fick vänta.
Jag blev otålig och sa att han kunde öva på att göra två saker samtidigt: springa och prata.
(Vilket han försökte men det gick inte "sådär". För att inte tala om att spela...)


I efterhand tänker jag: Vilket typexempel på att försöka ändra på andra istället för sig själv. Det var ju helt upp till mig att välja om jag ville stå still och lyssna eller springa och lyssna, ....eller inte lyssna..

Försök till förklaring. Jag tror det var så att han  hade bollen och eftersom den är i fokus så ...tja stod jag still och blev otålig för att jag inte FICK springa.

Kanske ska tagga detta med "En blond tänker"

Att ha bollen var att ha makten och det upprepade sig. Han hade bollen och behöll den. Drog ned tempot.
Tillslut tjöt jag : passa ,jag måste få springa! 
Skicka snea passar!

Då det var min tur att spela en mot två försökte jag behålla bollen genom att skydda den med kroppen på samma sätt, men då blev jag ganska snabbt tacklad, vilket är mot reglerna
Det växer ut horn... nästa gång ska jag stå emot ev tacklingar... eller inte.
Inte värt att skada sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar