onsdag 20 mars 2013

Norra gränsen

Denna bild togs 17/3 ifjol. Då var det vår!

Det vårliga arbetet pågår i hjärnan tills vidare.

Hänt sedan dess;
I somras satte jag  lite rosor  innaför muren som har blivit större.

Plan för i vår
Planen är att plantera insyns- och vindskydd utmed gränsen. Men först ska jag fylla igen diket och göra en upphöjd bädd mot grannen.
Vattnet ska ledas innanför diket och på så sätt vattna häcken och annat jag ska så och plantera.
På remsan vid carorten, som ligger på norrsidan, tänkte jag ha ett långsmalt poatisland. Detta ska vatttnas från carortens stupränna. Vattnet ska alltså hindrasfrån att gå ner i dräneringen och ledas ner mot det blivande potatis-landet och häcken,
Ursäkta röran i carporten. Ska städas en dag.



En av rosorna  som jag satte här; en Dolomiti (Bild från sista juli 2012)


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar