söndag 16 februari 2014

Ett fågelbord av loppisfynd/skrot

2/2-2014: Behövde en fågelmatare så jag byggde en med vad jag hittade. Ett uträtat handtag från en trasig hink ligger i hängrännan. Övriga beståndsdelar: blomkorg, fat och skosnöre


Solrosfrö påfyllt. Klart det ska vara fat med guldkant  






Då jag tyckte jag var klar hörde jag en skata kraxa och insåg att skator och kråkor kommer kalasa. Så då fick en annan korg bli ett lock




 Utsikt från badrummet
Men så regnar det ju ibland

Lösningen kompletteras med ett plåttak

Men fåglarna dyker inte upp


Så lösningen kompletterades med en sittplats 9/2

Men idag 16/2 ligger fröna fortfarande orörda

Uppe i släntens buskar hänger jag talgbollar. De går iallafall åt.

Trebeningen i bilden ovan var mycket enkel att göra. Har nu samlat in ett gäng uttjänta julgranar från grannar och ska göra flera trebeningar för luktärtor att klättra på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar