tisdag 25 oktober 2016

Vatten och Nödsådd 25/10-2016

Åkte hem tidigare idag för att få en liten stund i trädgården innan det blir mörkt.
Det har regnat och depåerna är fulla.
Ena tanten har näsan precis ovan ytan. Den andra har intagit u-läge.
Tant två sitter i nederkanten i bilden. Vad ska tanterna heta? Södertanten och Norrtanten. Eller frälsarkranstanten och dyktanten.  Ja det får det bli. Undrar om de klarar infrysning.

Den här platsen känns inte riktigt färdig. Källan är funktionell iallafall och rymmer några hinkar vatten. Får heta Lilla källan eller Norrkällan

Katten spanar. Den här källan är jag nöjd med. Rymmer och håller  riktigt bra med vatten. Döpes till Sydkällan. Hoppas att bambuns rötter söker sig ner till grundvattnet och den börjar trivas bättre snart. Bambun såg risig ut i den torra sommaren.


Hittade en fröpåse som blåst i iväg då jag sådde i söndags. Den har legat ute i regnet så jag räknade med att fröna måste ned i jorden och sådde allt. Mycket igelkottsnejklia alltså sådd i två torvkrukor. Nedstoppade med de andra torvkrukorna i en av barnkamrarna. En rundel som borde få ett namn. Söder-ringen får det bli, om det nu är den sydligaste rundeln. Får kollas upp.

Tror stenhårt på denna nya frösådd-process.
Varje år har jag bytt process och trott stenhårt på den men det har i själva verket gått lika dåligt eller sämre år från år.
Men denna gång är jag SÄKER på god ROI.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar