söndag 24 november 2013

Dramaten efter cykeln

Juli 2010 skulle jag kampa på Gotland. Kom på att prova att spänna dramaten efter cykeln.  Gick utan problem.
Sedan dess har jag gjort om tricket vid varje storhandling. En del människor tittar, och en del frågar eller kommenterar.  " Men det är var ju en bra idé! Fungerar det?.
En man sa att det inte fungerar.
 
Har ännu inte sett någon göra samma sak.
 
Min förbrukning av dramatenvagnar är en per år.
Vagnen slits eftersom jag lastar den mer än den mäktar och det händer att den välter om man kommer snett mot en trottoarkant.
Så jag fyndade en ny på loppis. Hur får man då hem den?
Jo man kan spänna den bakefter den första och få en längre ekipage. Gick bra det med!
 
Upptäckte föresten dramaten samma år, 2010, vilket var det år jag blev med hus och fick större behov av  och möjlighet att storhandla Man kan få hem mycket mer varor, jämfört med att bära dem i kassar.
 
På väg hem från Gotland 2010
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar