onsdag 6 november 2013

Snart är frösåddsäsongen igång


Snart är frösåddsäsongen igång.
Ser fram emot att gå igenom alla min påsar och välja. Har bestämt mig för att jag max får välja 5 sorter, helst färre. För det blir ändå så att jag inte hinner ta hand om dem och att lappar försvinner eller blir oläsliga så jag inte vet vad som är ogräs.
Rekapitulering
I år hade jag blommade franskt kungsljus lite överallt. Superfina. Dessa sådde jag för två år sedan.
Opiumvallmo och franskt kungsljus
Nytt för i år var också lila opiumvallmo: också superfina, även om den hade väldigt kort blomningstid
Solrosen Italian White (?), rosenskära och utblommade franska  kungsljus
Ännu några nykomlingar var solrosorna Italian White och Vanilla Ice
Sista nykomlingen, som jag kan komma på: taggvallmo
 
I år har jag fått upp sparris och vit hängpimpinell. Ser mycket fram emot att se hur de kommer ta sig ut till sommaren.
Man borde egentligen fundera på vad som skulle passa in, vad som behövs och välja frön därefter…
Tja träd  och buskar behövs. Får ta och sätta några fler körsbärskärnor, vilket är det jag har.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar