onsdag 25 december 2013

Vad ska det bli av alla tallarna?

Det kommer upp en massa tallar i slänten. Än så länge är de så små att de går att flytta.

Funderar på om jag ska samla dem mot tomtgränsen och klippa den så det blir en häck. Men är det snyggt?
Såg en tallplantering i alperna i höstas.
Men inte är den speciellt rolig. Tvärtom rätt ryslig.

 Så släpper jag detta och  inser att jag borde hägna in ett körsbärstäd. Nätet är svårt att förankra. Varför inte surra i en tall? Sagt och gjort

"Repet" är badrocksskärp från det lokala konferenshotellet som skänker sina använda badrockar (används alltså endast en gång) till Rödakorset och  som jag i min tur har köpt.

Förankringen håller fortfarande efter ett par dagars blåst.

Men nu tillbaks till frågan:
Vad bör göras åt småträden? Finns en och annan björk också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar