söndag 30 mars 2014

Kabbelekan utslagen, paddsång och en dammlovsång

Idag har jag hört herr padda sjunga men inte lyckats få syn på honom. Sett en salamander och minst fyra yngel. En vit kabbeleka har precis slagit ut.
Dammen och fiskarna ser ut att må prima och tar ingen tid i anspråk förutom att jag försöker hitta paddan eller tittar på vad fiskarna pysslar med. Lite funderingar av estetisk karaktär har jag också: ska jag skära av ett hörn eller två med trampstenar? Göra insvängningar här eller där?

Däremot har jag kämpat med att gräva upp grästuvor och annat ogräs. lagt på hög och sedan dagstidningar och så ett lager jord på.
Det är en latmansvariant av trädgårdsodling men ändå en hel del jobb.
Damm är så befriande för den bekväme. Såvida man inte krånglar till det


Taget 2014-05-11

De två röda fläckarna är guldfiskar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar