onsdag 5 mars 2014

Lite kreativt

Fulfoton

Idag bestämde jag mig för att stålsätta mig och fota de fulaste/stökigaste ställena på tomten.
Detta för att sedan ha möjlighet att  gå tillbaks och titta på "före och efter"-bilder, samt att titta på för att hitta lösningar.


I vanliga fall vill man ju göra bilden så snygg som möjligt och drar sig för att ta med stök i bilden.


Leda vatten

Funderat en hel del på hur jag ska leda vatten från nordosthörnet till dammen. I somras hade jag en avklippt PET-flaska som jag trädde på stupröret  med slang i andra änden samt en murarbalja för uppsamling av det som rann över eller läckte. Det funkade inget vidare. Flaskan var svår att fästa och det blev ofta luftfickor så att inget vatten rann i slangen.


Nu har  jag fått en ny idé. Jag lägger ett galler på murarbaljan och ställer en stor konservburk ovanpå, med hål i burksidan för en slang.
Det blir bra!


På andra stuprörsställen ska jag bygga öppna rännor för att leda vatten ut i trädgården. Allt för att göra trädgården så skötselfri som möjligt. Dvs slippa vattna.
Inte riktigt klar över utformningen.

Rosa barnmadrassfodral

De sålde rosa barnmadrassfodral för 1 kr styck på COOP idag. Fin bomull. Kunde inte låta bli att köpa 10 st.
Färgen är inte så snygg som jag först tyckte.
NU blir det en utmaning att hitta på användningsområde.


Enda idén hittills: Om man sprättar en sida kan man sy ihop två och få ett kuddfodral.
Man skulle kunna ha dem som "kattunderlag" på möblerna också, men färgen var inte så bra, som sagt.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar