måndag 28 oktober 2013

Fiskmat och konst

Fiskarnas mål

Dålig skärpa pga att aoutofokus ställer in sig på immig lins
I lördags fick fiskarna lite makaroner och kassler, vilket mottogs avmätt
Igår såg det ut som fisken lekte, men då jag tittade närmre såg jag att jakten var kiv om en daggmask.  – en jättespagetti för fiskarna
Det tog flera timmar innan den försvunnit ner i deras magar. Den som hade den kämpade hårt för att svälja. Jag tror nog att det inte bara var maskens tjocklek som var problem utan att det också var stopp, helt enkelt fullt i magen.
 
Funderar på att behålla området lite nedsänkt.
Bara enstaka låga växter ska få komma in här

Helgens bragder

Förutom att titta på detta fyllde jag äntligen igen hålet mellan huset och dammen och spettade samtidigt upp en stenbumling. Det kommer bli bra. Vet inte exakt hur jag ska göra, men är redan mycket nöjd.
Lade stenar, som väntar på att bli använda till förhöjda odlingar  i lite högre staplar . Problemet är att  stenstaplarna  blir så dekorativa  att jag sedan inte nänns att ta av dem.


Exempel på stenhög till höger 
En stapel hamnade vid dammen och av en slump fick den en grotta i så man ser vattnet på andra sidan. Jag tror det kan bli väldigt effektfullt. Såg mycket bra ut igår, men det hade börjat skymma. Ser fram emot att inspektera grottan i dagsljus

Vad konst är

 
Under många år har jag undrat vad man, i dagligt tal. menar med ”konst” och ”kreativitet”. Har varit något irriterad och tyckt att allt ihop andas bluff.
Men så inser jag det kanske är det här som är konst? Att skapa något utan att veta hur det kommer bli men ha en förmåga att se det som är bra?
Vad nu ”bra” är.
I detta fall: skulle det kunna vara att skapa spännande originella vyer.

 Om jag tar på mig snällkoftan.
Hör hur platt det låter och ett upprepande vad alla redan hört. Men jag kände att jag kunde vara snäll och bjussa på denna öppning, för jag är på bra humör.
För det kommer bli så bra!
 
Hallonet vid tunnan har planterat sig själv bra där. Fina blad.
 
Solig strand
 
Vilade en stund i solen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar