torsdag 3 oktober 2013

Helgen 28-29/9

Vad jag gjorde i trädgården helgen  28-29/9
Planterade de kvarvarande fyra  av sju ligusterbuskarna jag fick helgen innan av en granne.
Grannen  hade tröttnat på att buskarna frös ner varje år.
De bor i en sänka och vattnet kan stå högt där , så vi får hoppas att de bättre  klarar det torra och karga klimatet hos mig. Stora var de.
Inga snygga bilder nedan. Men det är ju kul och ha sådana bilder också och sedan ta nya trädgården vuxit och förhoppningsvis blivit snyggare.


På bilden syns tre av buskarna som ska ge insynsskydd mot grannen


För att plantera buskarna måste jag flytta på andra växter. De fick bo här. Skulle bli en samling med bolltistlar och martorn, men det kom med lite irisar och en pion också


Bland ogräset på framsidan hittade jag något som liknande blåklockeblad och som jag satte här. Inte långt därifrån hittade jag en lapp där det stod dubbel vit blåklocka. Hoppas det var denna

Bland ogräset på framsidan lokaliserades även detta hakunegräs som ska växa i skugga och fuktigt blev jag nyligen varse om.. Gräset har tvärtom haft det  soligt och torrt plus då konkurrens av ogräs. Fantastiskt att det klarat sig.
Då det vuxit till sig ska jag dela det och prova om det kan stå i dammen, vilket det ska klara enligt ett Etc

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar