söndag 6 oktober 2013

Måste ha mera physalis

Åt den sista hemodlade physalisfrukten. Den är extremt god. Massor av frukt hann inte växa klart och är nu på komposten. Måste fixa bättre till nästa säsong. Och plötsligt har jag designat värdens häftigaste drivhus.
Nu skriva ner utan att göra en reality check. Dvs jag drar mig för att titta på verkligheten, eftersom det då kan hända att jag hittar ett "tänkte inte på det".
Det ska byggas mot förrådsväggen och sträcka sig ut över dammen.
Hoppas det funkar att bygga så: Skulle vara så praktiskt att doppa vattenkannan i dammen då man vill vattna. Dessutom hjälper vattnet till att stabilisera temperaturen

Väggarna görs av fönster som redan står och väntar i Carporten.

Taket: Varför inte ersätta takstolar med armeringsnät och sedan lägga skivor av plexiglas på?
Armeringsnätet gör att inte plexiglaset sviktar och det hela blir relativt lätt.

Ingång på kortsidorna

Nu ut och kolla om takhöjjd och bredd räcker.

Samt plocka en physalisrot som jag slängde på komposten.
Den kan man ju faktiskt övervintra.

Trots att jag visste att det skulle bli varmt framöver och att kanske några frukter skulle hinna växa till sig och mogna slet jag ändå upp plantan, Irrationellt.
Jag som inte brukar städa i första taget kunde inte med att se alla dessa frukter som det inte skulle bli något med.

De mogna är som sagt extremt goda. Har inte ätit godare frukt.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar