torsdag 26 september 2013

Lärorik dammkonstruktionsfilm

Ramlade över denna film, företag och sida då jag googlade runt igår.
http://theponddigger.com/pond-design-gone-wrong.php
Bästa i sitt slag jag hittat hittills.

Väldigt påtagligt med bra tips om hur man ska tänka för att göra en damm snygg.
Har bara sett en film och tittat lite på sidan ännu.
Jag tycker att jag själv inte behöver jaga så mycket information. Dels för att min damm är i princip klar och dels för att jag lätt ödmjukt anser mig kunna allt som är värt att veta om dammar. I alla fall allt jag själv behöver veta.

Funderar nästan på att kontakta dem och höra om de funderar på att starta en filial i Europa.

Vad jag inte håller med "The pond diggers" om är behovet av skimmer och filter. Kanske är det så att om man håller till i varmare trakter så är det omöjligt att få en naturlig damm?

Sugen på att skriva och fråga: Var anser de att klimatgränsen går för en damm i balans?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar