tisdag 10 september 2013

Trädgårdsväxternas färger och röda rummet i vardande

Blomfärger:

Jag gillar gulvitt och nyanser av vitt.
Samtidigt som den sanna kicken ges av försummade ringblommelandet.
Ringblommor är underskattade.

Rött bladverk

Snyggaste bladverket är nyanser av grönt och  även grått är fint.

Rött är kul men inte harmoniskt.
Vad ska jag nu göra med allt rödbladigt som jag samlat på mig?

Fast  jag ÄR tex väldigt förtjust i en blodhägg som jag nyss höll på att skära av roten på helt då jag skulle flytta en blåverbena från dess rötter, för att verbenan inte skulle ta vatten och näring . Ojoj. Stora skälvan. Nu är rotstammen bara nästan helt av. Jag ställde den upp, gav extra jord och vatten och jag tror den klarar sig
 Pepparmyntan Black Beauty är väldigt snygg med svartröda stjälkar och den rödbladiga flädern vill jag inte heller vara utan eller rödbladiga silveraxet.

Hur ska jag ha det nu egentligen?

Jo jag tror jag ska samla dem på ett ställe
Det röda rummet..

Blodhägg och blåverbena innan jag grävde upp verbenan och skar av häggen så när som på en barkremsa
 Pepparmyntan Black Beauty


Solrosen Italian White eller eventuellt kan det vara vanilla ice



Rosen High Voltage går från riktigt gul till nästan vit som utslagen




Ringblommor i ett försummat land. Men de klarar det


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar