måndag 9 september 2013

Nu är jag på G!


Nu är jag igång med bloggandet, känner jag . Tack vare Hélena  som berättade hur man får till  lay-outen och upp etiketterna.

Vad ska nu bloggen heta ?  Vill inte begränsa  mig till trädgårdsdammar eller ens till trädgård.  Hm hittar jag gränsera så  kommer namnet  komma.

Alltså vad ska bloggen INTE innehålla?

Jag kommer inte vara anonym alltså blir den personlig men inte privat.

Inte jobbfrågor, tror jag. Fast varför inte, Så länge man låter bli om att prata problem. Alltså eventuella problem med människor. Får man nämna andra problem som man vill ha hjälp med, med risken att framstå som om man inte duger till sitt ämbete?   Och att ens andas  lön finns ju inte ens på kartan.

Kommer skriva på pendeltåget och hänga mindre på facebook och alltomträdgårds diskussionsforum.

Vill samla allt jag skrivit om dammar på olika forum (ffa AoT)  för att slippa upprepa mig. Nu har jag svarat på ”vad ska jag tänka på då jag bygger en damm” och dess varianter så många ggr att jag inte ids en enda gång till. Men jag kan lägga upp en länk till en sida där jag har allt samlat

Alltså: inte personliga (privata) relationer, men mina tankar, kunskap, erfarenheter  och projekt

·         Katarinas gröna värld

·         Gröna Bönan

·         …., återkommer

En gång spelade jag i bandet Gröna Bönor. Namnet var klockrent, om jag får säga det själv.

Återkommer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar